سعید صفایی | SAEED SAFAEE

10 نکته مهم در طراحی پایگاه داده

سعید صفایی دیدگاه
10 نکته مهم در طراحی پایگاه داده

10 نکته مهم در طراحی پایگاه داده

پایگاه های داده عناصر اصلی برنامه ها و رایانه ها هستند ، آنها تمام داده های مهم مورد نیاز برای اجرای برنامه های نرم افزاری را ذخیره می کنند.


چرا طراحی پایگاه داده اهمیت دارد؟

شما می توانید پایگاه داده ها را به عنوان انبار اطلاعات در نظر بگیرید ، جایی که تعداد زیادی از اطلاعات مرتبط مرتب شده و به صورت ساختاری ذخیره می شوند تا به راحتی قابل جستجو و در دسترس برای استفاده باشند.

به عنوان مثال ، به وب سایت فروشگاه لباس آنلاین فکر کنید که می خواهید از آنجا پیراهن سفارش دهید. ممکن است روند سفارش پیراهن از این وب سایت ساده به نظر برسد اما تبادل اطلاعات زیادی در این زمینه وجود دارد. از جمله، هنگامی که برای اولین بار در وب سایت مرور می کنید لیستی از دسته محصولات آنها و تمام محصولات موجود ، قیمت آنها ، اندازه های موجود ، رنگ ها و سایر اطلاعات مربوطه به شما نشان داده می شود. وب سایت این داده ها را از پایگاه داده ای که در آن ذخیره شده بازیابی می کند.


10 نکته مهم در طراحی پایگاه داده

1- دیدگاه همه را در نظر بگیرید(برای طراحی یک پایگاه داده خوب ، دیدگاه مخاطبین برنامه شما ضروری است. قبل از ساخت بانک اطلاعاتی از آنها ورودی جمع کنید تا بدانید که آنها از یک پایگاه داده چه انتظاراتی دارند)

2- نوع پایگاه داده متناسب با نیازهای خود را انتخاب کنید

3- جداول و ستون ها را به طور مداوم تعریف و برچسب گذاری کنید

4- نرمال سازی کلیدی است(به عبارت ساده تر ، نرمال سازی به معنای توزیع داده ها در چندین جدول مرتبط کوچکتر است به جای ذخیره تمام داده ها در یک جدول بزرگ)

5- مستندات طراحی پایگاه داده مهم است

6- حریم خصوصی یک نگرانی اصلی است

7- به نیازهای طولانی مدت فکر کنید

8- از روشهای کدگذاری برای ذخیره سازی استفاده کنید

9- وقت خود را صرف مدل سازی و طراحی پایگاه داده کنید

10- طرح خود را آزمایش کنید

دیدگاه خود را بگذارید