سعید صفایی | SAEED SAFAEE

اسپرینت طراحی چیست؟

سعید صفایی دیدگاه
اسپرینت طراحی چیست؟

Design Sprin


چارچوب انعطاف پذیر طراحی محصول برای به حداکثر رساندن کیفیت محصولی مطابق با خواسته های مخاطب

این کار توسط تیم کوچکی برای جهت گیری یک محصول یا خدمت تعیین میشود

از دیزاین اسپرینت می توان برای آزمایش یک ویژگی یا یک جز از محصول نیز استفاده کرد. با این کار می توانید روی جنبه خاصی از طراحی تمرکز کنید.



(Google Ventures:GV) بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر

این برنامه که در (جی وی)توسعه یافته است، "بزرگترین موفقیت" در استراتژی کسب و کار، نوآوری، علم رفتار، تفکر طراحی و موارد دیگر است که در یک فرآیند آزمایش شده در نبرد بسته بندی شده است که 

هر تیمی می تواند از آن استفاده(به یک اسپرینت طراحی مانند یک سنبله طراحی فکر کنید)



قبل از اینکه شروع کنیم

اتاق را برای یک هفته رزرو کنیم که تبدیل به اتاق جنگ میشود و نیروهایمان را جمع کنیم

تیم متشکل از یک مالک محصول، محقق کاربر، تحلیلگر کسب و کار، توسعه دهنده  و طراح تعامل باشد



اسپرینت یک فرآیند پنج روزه برای پاسخ دادن به سوالات مهم تجاری از طریق طراحی، نمونه سازی و آزمایش ایده ها با مشتریان است:



 روز اول، مشکل را ترسیم خواهید کرد و مکان مهمی را برای تمرکز انتخاب خواهید کرد.

فرصت های تجاری، مخاطبان، رقابت، ارزش پیشنهادی را کشف کنید و معیارهای موفقیت را تعریف کنید.

درک

 راه حل های رقابتی را روی کاغذ ترسیم کنید(طوفان فکری)

واگرایی

 در روز سوم، تصمیمات سختی می گیرید و ایده های خود را به یک فرضیه قابل آزمایش تبدیل می کنید(رتبه بندی)

همگرایی

 روز چهارم، ایجاد یک نمونه اولیه

نمونه اولیه

در روز پنجم، آن را با انسان‌های زنده واقعی آزمایش خواهید کرد

تست


The five phases of design thinking — Empathize, Define, Ideate, Prototype and Test






نکته مرتبط


(پنج گام برای حل مسئله)

۱. مشکل را تعریف کنید(Define the problem)


۲. دلایل به وجود آمدن مشکل را پیدا کنید(Brainstorm Ideas)


۳. راه حل های ممکن برای حل مشکل را بررسی کنید(Decide on a Solution)


۴. ایده ها را ارزیابی کنید و سپس بهترین راه حل را انتخاب کنید(Choose Implement the Solution)


۵- نتیجه را ارزیابی کنید(Review the Results)





دیزاین اسپرینت ها می توانند به شما در جلوگیری از ساختن چیز اشتباه کمک کنند حتی اگر مشتریان شما بگویند این کار درست است.

گاهی اوقات یک دیزان اسپرینت می تواند شما را از شر آن تصورات قبلی خلاص کند.



چه زمانی از اسپرینت استفاده نکنید

دیزاین اسپرینت یک بسته جادویی برای رفع هرگونه نیاز در هر شرایطی نیست.

زمان هایی وجود دارد که استفاده از دیزاین اسپرینت برای انجام یک پروژه، کاری صحیحی نیست، اگرچه ممکن است بعداً انجام شود. بخشهای زیر شرایطی را بیان می کند که در آنها از دیزاین اسپرینت استفاده نخواهید کرد.


جزئیات کسب و کار شفاف نیست

محصول خوب تعریف شده است
تحقیقات فراتر ازچند روز مصاحبه مورد نیاز است


دیزاین اسپرینت آغاز یک گفتگو در مورد یک محصول یا یک بخش است، نه پایان آن






تعداد ایده‌آل پیشنهادی افراد درگیر در اسپرینت ۴ تا ۷ نفر است و شامل طراح،(اگر شرکت استارت‌آپ است، اغلب مدیر عامل)، مدیر محصول، مهندس طراحی، طراح تجربه کاربری، و توسعه دهنده ارشد و تیم مارکت









دیدگاه خود را بگذارید